Äntligen första Måndagsgolfen!

Äntligen första Måndagsgolfen för säsongen med Annelie och Björn som ledare.
I solsken och lätt kyla samlades vi 20 glada och ivriga golfare. Många kära bekanta fick
sällskap av flera nya golfare i gänget, vilket var trevligt.
Mellan slagen hördes glada tillrop och skratt och det är så det ska vara.
Nu ser vi framemot vädrets makter så vi får en härlig golfsäsong 2024.

Tack alla deltagare för en bra start på golfen
Vid pennan och fotograf, Charlotte Börjesson

Var med på måndagar!

Måndagsgolfen 2024

HCP 30–99

Vill du lära känna andra och samtidigt sänka ditt HCP? Då är måndagsgolfen något för dig! Våran tanke är att träffas, spela golf, prata golf och ha trevligt tillsammans. Vi tipsar om olika spelformer som t.ex match, greensome m.m.

Under tiden som vi har roligt så har vi även ett litet “bonus” kallad Order of Merit. Order of Merit innebär att alla ronder/tillfällen registreras och bästa resultat över 6 tillfällen av 10 får en bonus. Även bonuspoäng för deltagande!

Ingen föranmälan behövs men alla som vill vara med måste vara på plats 17.15 och sedan första start 17.30. (Skulle du behöva komma senare kontakta ledarna för lottning till senare boll.)

Vi anpassar spelet efter väderlek och tillgång på dagsljus.

Måndagsgolf – hcp 30-99 – Hulta Bollebygd Golfklubb (hulta-bollebygdgk.se)