Kvinnor

Jag heter Eva och är 56 år,  bor i Härryda kommun och arbetar som speciallärare på Landvetterskolan. Golf har jag spelat sedan tonåren och tycker det fortfarande är lika roligt och utvecklande. Det är för mig en ära att få startar upp damgolfen igen här på HultaBollebygd Gk. Jag ser fram emot att tillsammans med er både unga som äldre skapa gemensamma plattformar och få ökad golfglädje.

Varma Golfhälsningar

Eva Hallagård

Mailadress: eva.hallagard@gmail.se

Hulta GK damer!

Nu kör vi i gång damgolfen på tisdagarna!

Tisdag 14 maj startar damgolfen. Varje tisdag kl. 17:30 – 18:14 är tider blockade där vi damer kan anmäla oss och spela tillsammans. Vi, damkommittén, har skapat ett spelschema från 14/5 – 4/6. Några tisdagar kommer det att vara bollränna där ni själva parar ihop er och några tisdagar kommer det vara tävling. Om du vill spela en annan tid än kl. 17.30 – 18.14 på tisdagarna har du också möjlighet att göra det.

• Tävlingsdagarna anmäler du dig på MinGolf. Ditt scorekort hämtar du på bordet utanför shopen i klubbhuset och lämnar kortet på samma ställe när du är klar.
  • Dagarna det är bollränna ansvarar du själv för att fylla i din score. Scorekort hämtar du i klubbhuset och fyller i exakt hcp som sedan lämnas i damrummet efter spelad runda. Syftet att lämna in scorekort vid bollränna är att vi ska få en uppfattning om hur många damer som spelar på alla tisdagar. Detta för att kunna utvärdera tills nästa säsong.

Ni damer som vill spela under dagen förutom bokade tiderna, skriv gärna i Facebook gruppen ”HULTA DAMGOLF” så kan ni där komma överens om tiderna ni spelar. Detta för att de damer som inte har en spelpartner också kan få spelpartner. Att blockera tider under förmiddagen fram till 4 juni är inte möjligt. Detta kanske kan träda i kraft längre fram.

Birdieträd

Beslut från damträffen 16 april kommer ett ”Birdieträd” att tillverkas och sättas upp i klubbhuset. Vi i damkommittén har beslutat att trädet kommer att vara i damrummet. När du gör en birdie på tisdagsgolfen skriver du upp detta på en lapp (Vi har förberett dessa lappar) och sätter sen upp den på respektive hål i birdieträdet samt skriver ditt namn och datum på lappen och ringar in hålet/hålen på ditt scorekort.

Schema – Damgolf tisdagar

14 maj

Bollränna, 9 hål. Ingen startavgift. Carina Jonsson från Damkommittén kommer  vara på plats.

21 maj

Singeltävling – 12 hål – poängbogey. Anmälningsavgift 50 kr.

Prisutdelning sker på säsongsavslutningen i höst.

28 maj

Scrambletävling 2-4 deltagare/lag beroende på hur många som anmäler sig

9 hål

slagtävling. Anmälningsavgift 50 kr.

Prisutdelning på säsongsavslutningen.

4 juni

Bollränna,18 hål.

Dessa speltider är bokade och klara fram till 4:e juni. Under tiden gör vi en utvärdering, utefter antal deltagande för att se om vi har behov av fler eller färre starttider.

Ni kan redan nu anmäla er till scramble- och singeltävlingen på mingolf.

Med vänliga hälsningar

Hulta damkommitté