Aktuellt

Måndagsinlägget den 24 maj

YouTube player

Måndagsinlägget den 24 maj
Info om golfens corona regler från den 1 juni!
Hur du bli av med din slice!
Kolla filmen…
Ja då kan vi börja spela tävlingsgolf from den 1 juni.
Alla Coronaregler försvinner, vilket innebär att krattor ska läggas ut i bunkrar och lägesförbättring i bunker försvinner-
Vidare ska de hålkoppsinsatser vi haft ta bort.
Så här står bla i nyhetsbrevet från SGF:
✓ Samtliga tävlingar ska spelas enligt ordinarie Regler för golfspel. För att en rond ska vara handicapgrundande – oavsett om det är en tävlings- eller sällskapsrond – måste den också spelas enligt ordinarie Regler för golfspel.
✓De coronarelaterade undantagen till golfreglerna försvinner därmed från och med 1 juni. Det innebär att krattor ska tillbaka, ingen lägesförbättring i bunkrar, hålet får inte längre göras grundare, det är valfritt att ta ur flaggstången och resultathantering ska följa regel 3.3b.
✓ Start från flera tee (inklusive kanonstart) samt samlingar (informationsmöten, prisutdelningar med mera) är tillåtna så länge deltagarna har möjlighet att hålla två meters avstånd till varandra. Samlingar bör i möjligaste mån hållas utomhus.
✓ Publik tillåts med upp till 100 personer på anläggningar utan anvisad sittplats och upp till 500 personer vid tävlingar med anvisad sittplats. Deltagare och nödvändiga funktionärer räknas inte som publik.
✓ Inga specifika riktlinjer avseende måltider i tävlingsvillkoren. I restaurangen gäller de allmänna Covid-19-reglerna för restaurangverksamhet.

Tidsbokning alla dagar 8-19
Greenfee 395kr för seniorer alla dagar och alla tider
Receptionen öppen 8-17 vardagar, helgar 8-14, restaurangen 8-19 vardagar och 8-18 helgar.
Hulta-Bollebygds GK – Simply the best
#svenskgolf#svenskabanor#golfisverige#golfklubb