Hej bästa golfare och medlemmar i ”nya” Hulta!

Våra kära restauratörer Sophie och Tobbe är redan igång och förbereder för att öppna för lunch den 16 mars. Redan har de haft gäster på After Work, konferenser och ”Alla hjärtans dag”.

Som ny vice ordförande i klubben så lovade jag dem i höstas inför nystarten att fråga er medlemmar om hjälp i restaurangen med viss städning för att underlätta både för dem och för vår plånbok.

Nu finns det några konkreta och återkommande uppgifter som du kanske skulle kunna tänka dig att bidraga med denna säsong eller några månader när du ändå är där och golfar. Det handlar om ett par timmar en gång i månaden, varannan vecka eller varje vecka. Insatsen utförs mellan 07.30-09.30, efter stängning eller på helgen. Du väljer, vi planerar! Ju fler som anmäler sig desto lättare blir det.

Uppgifterna är följande:

1. Rengöring av fläktar 1 gång/månad, ca 2 timmar. Här behövs 2 personer (då går det fortare)
  2. Rengöring av golv och golvbrunnar varannan vecka, ca 1 timma för två personer.
  3. Dammsuga restaurangen och svabba golvet i danssalen en gång/vecka, ca 1 timma för en person.
  4. Rycka in mellan 7.30-9.30 eller efter stängning och hjälpa till att damma bord, stolar och lister.

Vi blir väldigt glada för varje liten insats och ju fler vi blir desto enklare blir det. Nu gör vi tillsammans vår klubb till den bästa i Sverige!

Hör av dig snarast till mig så sätter vi igång! Tack!

Cecilia Berg
Vice-ordförande
cecilia.berg@maklarhuset.se

En kommentar

1. Erngren skriver:

Bra initiativ! Hoppas många vill hjälpa.